Alla inlägg den 6 mars 2009

Av ♥Josefine♥ - 6 mars 2009 20:21

Aulahue= Dumhuvud 

Abekatt= Härmapa

A´du= Jasså du

Auga= Åka iväg

Aasa= Dra, släpa

Aida= Äta

Balle= Skinkan, ändan

Bang= Rädd

Barplatt= Barfota

Bia= Vänta

Draumare= Sup

Drommel= Klantig människa

Dörrahaul= Dörröppning

Faulitt= Väldigt

Fajjan= Pappa

Fjaune= Idiot

Flabb= Mun

Flabba= Skratta

Fälleben= Krokben

Grönfor= Grönsaker

Hialös= Otålig

Hoed= Huvudet

Hobatoad= Tilltrasslad

Hänne= Där borta

Jidder= Problem

Kagehus= Bageri

Kamma daj= Skärp dig

Korvalua= Korvkiosk

Lassa= Bajsa

Långflabbad= Snopen

Maud= Mat

Mojjan= Mamma

Möed= Mycket

Naboe= Granne

Åsse= Också

Pannehår= Lugg

Panntofflor= Potatis

Pibesill= Lipsill

Piddöyd= Vinddögd

Putt= Irriterad

Rabbemos= Rotmos

Rullebör= Skottkärra

Rälig= Äcklig

Skrualös= Tokig

Sylten= Hungrig

Tannamagare= Tandlökare

Trynemjöl= Snus

Ännavänna= Upp och ner

Örla= Yra




Av ♥Josefine♥ - 6 mars 2009 08:24

             Någon som vill ha, du kan t o m få 10 kr om du vill ha böckerna....

                            för jag behöver inte dom mer, hahahaha!!!!

                                  KÖRKORTSBÖCKER  

                                           Var bara tvungen....

Av ♥Josefine♥ - 6 mars 2009 08:00

....att nu har vi kört och lämnat den stora killen på skolan!!!!

Jo, jag sa: JAG HAR KÖRT, inte cyklat i detta kalla småduggregninga blåsiga vädret!!!!

Grabbarna började tjata och fråga redan när S gick till jobbet när vi skulle köra, dom retades lite med pappa och sa: -Idag får du cykla pappa, för mamma ska köra oss till skolan....!!!!

Klockan var runt 7.12, ska vi inte köra snart sa den lille,  det är helt ok om vi kör nu sa den store....

Den lille frågade innan imorse om jag ska köra alldeles själv i bilen utan pappa..?? Det är ju lite konstigt för pappa har ju alltid kört (förutom nu när jag har övningskört då ju)

Japp sa jag, det ska vi du, jag och storebrorsan....hundarna får också följa med!!!!

Dom tyckte att det var spännande att åka alldeles själva med mamma utan pappa för första gången....

Lämnade av den stora på skolan och sa att jag hämtar dig här när du slutar, sen kör vi till pappas jobb och handlar gott till ikväll, blir ju att fira lite då ju!!!!

En sak till som jag är så nöjd med är mitt foto till körkortet, jag riktigt HATAR att vara med på kort, för jag känner att jag blir a l d r i g  bra (så tycker kanske alla, vad vet jag)  det är alltid nåt man tycker är fel, men inte denna gången, man skulle ju ta kort innan man gjorde skrivningen så jag hade piffat till mig lite, frisserat håret, sminkat mig.

Tror att det var tre kort man tog, blev dom inte godkända fick man göra om dom, jag slapp det. J

Jag blev superbra (måste skryta lite) på mina foton, allihop, så jag kunde ta vilket jag ville.

Hoppas att det inte dröjer för länge innan jag får det lilla plastkortet.

                      331.gifNu ska jag spela Wii-Batman med lilleman331.gif


Presentation

mamma till 3 underbara barn

Omröstning

Hur ofta gråter du????
 Varje dag.
 Varannan dag.
 2 ggr/vecka
 Någon gång i månaden.
 Kanske det händer nångong i halvåret.
 Max 2 ggr/år
 Gråter bara om det hänt nåt just i det tillfället.
 Gråter aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards