Alla inlägg den 5 mars 2009

Av ♥Josefine♥ - 5 mars 2009 19:10

Måndag den 2/3-09 kl 9.50 satt jag på vägverket framför dator nr 1, var nervös som en gnu och skakade över datormusen....tyckte att jag tog det lugnt och läste frågorna o r d e n t l i g t, men det sket sig....när jag hade rättat provet så kom resultatet fram= ICKE GODKÄND, 51 rätt av 65 möjliga, man var tvungen att ha 52 för att klara sig....fanhelvetesjävlahelvetemög, sa jag ungefär, fast inte högt. Det var bara att bita i det sura (jävla) äpplet och koncentrera sig på UPPKÖRNINGEN istället.

                                             116.gif

Onsdag den 4/3-09 kl 9.00, presenterar sig min uppkörningsinspektör till L och han säger att vi kan gå in och sätta oss i bilen så skulle han berätta hur/vad det hela ska gå till.

Jag kände ett sådant lugn meddetsamma som jag satte mig i bilen för att han verkade vara så lugn själv.

Han gick igenom lite och sen ville han att jag skulle kolla så att hand och fotbromsen funkade (och det gjorde dom ju, som tur var ;-) ) sen körde vi.

Jag fick köra: Mot Hammarslund, vidare in på en grusväg i Viby, sen vidare ut på landsvägen (ut på 90-väg) sen tog vi av mot Malmö E22, visade då ute på motorvägen att jag kunde hantera en "liten" trafiksituation, var ganska roligt att känna vilken kontroll jag har på bilen och kunna samarbeta med de övriga trafikanterna. Efter det så tog skulle vi inte följa Malmö utan Näsby, så jag svängde av vid avfarten, svängde höger och sedan vid korsningen skulle vi ta höger och inte fortsätta mot Näsby. Nere vid en annan korsning skulle vi svänga till vänster (in på tivoligatan) och sedan 2a infarten på höger sida skulle jag svänga in. Följde hela den vägen ner till en korsning (till) han sa inget så då fortsatte jag rakt fram, även vid nästkommande korsning som ligger vid cykelaffären. Det var bara raka vägen hela tiden, utom när vi kom till korsningen vi sjukhusets baksida där var vägarbeten så där skulle jag ta höger. Vid rondellen längre fram skulle jag följa skylten Hammar, så då blev det att lägga sig i vänster fil och blinka.

Utanför sjukhuset säger L att: Ja, nu är vi snart hemma, längre fram svänger du in till vägverket och parkerar. Sagt och gjort så gjorde jag det, parkerar och stänger av motorn, då säger han: Ja detta gick ju jättebra, din körning är GODKÄND!!!! Jiiiipppppiiii....

                                       9.gif

Då var det bara teorin kvar....fick en tid den 23/3, men Å sa att jag skulle ringa vägverket varje dag och höra om dom fått in nån avbokning, och gissa vad, dom hade en tid idag . Så jag satt och pluggade hela kvällen och halva förmiddagen idag.

Torsdag den 5/3-09 kl 12.40, var inte nervös, kände att nu jävlar ska jag klara detta, orkar inte åka buss fler tidiga mornar för att sitta och plugga på körskolan, så med stark känsla att detta ska jag klara, satte jag mig vid dator nummer 1 igen (blev tilldelad den av en inspektör, får inte välja själv) och knappade in mitt personnummer. Började med frågorna, läste dom       v ä l d i g t  no g a, och efter de alla 70 frågorna så tryckte jag på RÄTTA PROV tog ca 5 sek innan svaret kom fram GODKÄND, 62 RÄTT AV 65 MÖJLIGA!!!! (5 är bara testfrågor, därför 70 frågor)

           0-28HELLO2.gif

YEEEESSSS!!!! Jag har klarat mit körkort....FAN VAD JAG ÄR GLAD!!!!

Lite info:

*Skrev in mig i oktober (det var 1000kr i rabatt, betala endast 300 kr för inskrivning och böcker)

*10de nov började min 2 veckors intensivutbildning.

*11e nov, en tant i 75 årsåldern kör mot rött och krockar med min bil i korsningen i södra/östra boulevard, hon kör i 50km/t och jag i ca 30, får åka in till akuten pga av nacksmärtor, men fick sedan åka hem med en grym bula i huvudet.

*Jul-Nyår, tappar suget på att åka in till körskolan....

*Början på januari får upp suget igen då syrran börjag närma sig slutet på sitt körkort.

*10 feb, då var det ags för min halkkörning....FAN VAD ROLIGT DETTA VAR!!

*2e mars, min uppskrivning, kuggar, 51 av 65, 52 för att klara det..FAN.

*3e mars, kör min sista och den 23de körlektion.

*4e mars, min uppkörning, KLARAR DET!!!! Jippiiii.

*5e mars, min 2a uppskrivning, KLARAR DET!!!! Jippiiii.

                                     Animation1tattyhart.gif







Presentation

mamma till 3 underbara barn

Omröstning

Hur ofta gråter du????
 Varje dag.
 Varannan dag.
 2 ggr/vecka
 Någon gång i månaden.
 Kanske det händer nångong i halvåret.
 Max 2 ggr/år
 Gråter bara om det hänt nåt just i det tillfället.
 Gråter aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards