Alla inlägg under januari 2009

Av ♥Josefine♥ - 18 januari 2009 10:34

                   i77836951_21968_www-animaatjes-nl.gif

                               GISSA VAD SOM HÄNDER IDAG???

Glitter Graphics

                             ETT FYRFALDIGT LEVE FÖR DIG....

              HIPP HIPP HURRA, HURRA, HURRA HUUUURRRRAAAAA.

91-birthday009.gif        feest059.gif

                          i60634371_16868_www-animaatjes-nl.gif

                 i7306438_76080_2_www-animaatjes-nl.gif

i7342353_86335_2_www-animaatjes-nl.gif

                                     i76447649_86596_www-animaatjes-nl.gif

                               Många kramar från din syster Josefine

                                  heart_106.gif        



Av ♥Josefine♥ - 17 januari 2009 17:26

Ojojojoj, vad jag har kört mycket idag....tränade på det som jag ska köra med min körlärare nästa gång, Stefan sa att det gick jättebra. Sen sa han till mig att jag skulle köra mot KALMAR, shit....tänkte jag först, men det var faktiskt inte så svårt att hitta....bara man vet var man ska svänga höger, eller vänster, köra rakt fram. en liiiiten bit innan man kommer dit man SKA svänga....Hängde ni med....eller???? Jag gjorde det iallafall till slut, bara man gör som Stefan brukar säga: Ta det lugn och stimma inte upp dig....!!!! Lätt för dig att säga som har kört där femtielvahundragånger....N1funnyshit.gif

Jag vet förresten vad jag ska få av Stefan när jag fyller år (eller kanske när jag klarat körkortet) en GPS, skitbra ju, sen samtidigt är det ju ett bevis på att han verkligen vill att jag ska hitta hem till han igen efter en tur från stan....hahahaha!!!!

Iallafal så när vi körde på en grusväg så sa Stefan plötsligt: BROMSA!!!!N1omg02HL1.gif

-Bra, sa han....

Han skulle bara kolla så att jag var med....

Barnen blev lite förskräkta, men sen samtidigt tyckte dom att det var häftigt.

-Vad gör du, mamma???? Skrek/skrattade dom båda två.

Stefan förklarade att jag skulle bara kolla hur det är att bromsa utan att vara beredd på det, för det kan ju komma saker som man är oförberedd på på vägen och då är det bra att ha kännt på att tvärbromsa.

**tyckte att det var lattjo**REDanceK008.gif

Sen körde vi hemåt....

På vägen hem till oss så i diket så såg Stefan ett VILDSVIN, han sa till mig att jag skulle vända så att barnen kunde se bästen....

Sagt och gjort jag körde och vände, sen körde vi och såg den, grabbarna tyckte att det var häftigt.

Sen kunde man ju liksom inte vända där så jag fick fortsätta mot nästa korsning, där sa Stefan....

-Nu vill jag att du gör en U-SVÄNG.

-Okeeeejj, sa jag.N1okay02HL3.gif

Så jag körde över till vänster fält (där man ska stå när man ska svänga till vänster, kommer för tillfället inte ihåg vad det heter) stannar, lägger i 1:an, väntar tills den ena bilen kört förbi, gör en U-SVÄNG, i med 2:an, gasar upp, i med 3:an, plattan i botten....upp i 100, sen i med 5:an....Kan ju säga att "Steve med lojden kunde inte ha gjort det bättre själv"....hahahaha.

N1noproblemo.gif

Sen vart det inom affären för att inhandla dagens TACOTILLBEHÖR, gjorde en superb parkering på parkeringsområdet, måste jag tillägga....*fnyser med näsan och svänger med axlarna*

Körde hem, sen tog jag och Stefan en eller 2 rundor med Wii-Sport Golf....fick lika poäng båda gångerna....fan att jag inte slog han, nästa gång då jäklar!!!!

HOXmasB023candleburning.gifTänder ett ljus för Emma nu....kände att jag ville det. Älskar dig min lilla ängel.

Pratade med mamma och pappa i telefonen innan, dom skulle äta lutfisk (lite komiskt att jag hade lutande text där, haha) till middag ikväll, gott. Sen skulle dom tappa upp vatten i jacuzzin och bubbla....knappt avis, neeeejdåååå. Mysa i soffan tättintill skulle dom med senHOValentinecouple15.gif

Tror bestämt att jag ska sätta på en kanna kaffe, en liten whiskey till mannen och en baleys till mig, gott det!!!!

Kram på Er och mys nu på ordentligt alla där ute en sån här härlig lördagskväll.

                                           Kram Kram 331.gif Josefine



Av ♥Josefine♥ - 16 januari 2009 15:11

     332.gifIkväll ska vi antagligen ha en av barnens favvomat.. 332.gif                    SPAGETTI OCH KÖTTFÄRSÅS, det är bara den stora som är jätteförtjust i det inte den lille, konstigt nog. ALLA barn ska väl tycka om det..??

Jaja, imorron blir det den vanliga lördagsmaten, vilket är: TACOS, har haft det varje lördag sen i somras då Emma dog.....har blivit lite som en speciell middag för oss. Att ha den varje lördag och tänka lite mer (om det nu är möjligt) på vår lilla Ängel....a1074.gif



Av ♥Josefine♥ - 16 januari 2009 14:31

Ska berätta nåt äckligt....

Fick ett migränanfall med aura igår (har haft det många gånger innan, aura=synbortfall) vid 19-tiden precis när barnen skulle gå och lägga sig, jag säger till Stefan att jag går och lägger mig en stund tills det har gått över (vilket brukar ta ca 30-40 min) efter en stunds vila så hade det försvunnit, synen hade kommit tillbaka igen, **men jag kände mig halvkonstig ändå** Stefan gick upp och kollade barnen som inte kunde somna, jag gick också upp, tyckte då att min syn började bli konstig....IGEN, Stefan sa till mig att gå och vila en stund till och det gjorde jag, tror att jag slumrade till, vaknade och frågade vad klockan var, runt 20.35-20.40 migränen verkade borta förutom att jag verkar vara i en "aura" (lustig känsla, svårt att förklara) jag sätter mig upp och då kommer det jäkla skitet igen, nu blev jag faktiskt lite rädd och sa till Stefan att nu får han ringa akuten....vi kom inte på numret så jag ringde mamma, när jag ska förklara för mamma vem jag ska ringa så kan jag inte få fram ordet JOURLÄKARCENTRALEN utan säger då tex, läkaren sjukhuset, där inne i stan mm, mamma blir nog lite orolig eftersom jag inte kan säga orden rätt/komma på vad jag ska säga.

Får också undertiden en konstig smak i munnen och insidan av kinderna och liten del av tungan domnar bort.

Under tiden jag pratar med mamma börjar det bli bättre.

Ringer till sjukvårdsrådgivningen och frågar henne vad jag ska göra, hon lät ganska så paff för hon hade aldrig hört talas om migrän med aura....

Så hon tyckte att jag skulle ringa min läkare istället imorgon (läs idag)

Sov superdåligt inatt för att jag var rädd att jag skulle valna av att ha migrän igen....

Men som sagt så ringde jag läkaren idag och hon sa att migrän med aura kan man ha i flera dagar i rad. Det är inte farligt utan bara väldigt otäckt.

Hon såg ju i min jiurnal att jag hade mist min dotter i somras och att det har väldigt stor betydelse med....stress, traumatiska händelser, mens, trötthet mm kan sätta igång migrän, migrän både med aura och migrän med huvudvärk.

Både min mamma, pappa och syster har migrän med aura och min mormor har migrän med huvudvärk. Tyvärr så har jag fått den värsta sorten av oss alla då jag både har domningar och talsvårigheter.

Det finns inga mediciner eller bot mot migrän med aura, utan det är bara vila som hjälper, tyvärr.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och hoppas att jag blir lite piggare efter migränen igår....

                                         **Matt i kroppen är jag**

Av ♥Josefine♥ - 16 januari 2009 14:30

Min älskade familj....

Pyzam Family Sticker Toy 

Av ♥Josefine♥ - 14 januari 2009 16:48

Vad har jag gjort idag....????

Jo i morse så vilade jag mig när jag lämnat barnen på dagis och skolbussen, vaknade av att Torres slickade mig i....armvecket....ja lustig hund. Syrran ringde precis när den stora lurviga satt vid dörren och trampade 21, sa att jag skulle ringa sen, men som sagt det glömde jag, sorry siss!!!!76.gif

Slängde in en maskin tvätt och satte igång ugnen. Sen cyklade jag och hämtade barnen. Hinner komma innanför ytterdörren då båda två skriker att jag måste göra mat för dom är vrålhungriga, som tur var så hade jag tagit ut spareribbs i morse, så skjuts in i ugnen med dom och så några potatishalvor med lite kryddor och gojs på, så var snart magen mättad på 2 hungriga pojkar!!!!

Jaha, vad gjorde jag sen, jo jag ringde och bokade veterinärtid hos en annan veterinär, den andra var så jäkla dyr, så den avbokade jag. Nästa torsdag ska Leo få sin spruta mot kennel hostan.

Fjappade lite rundor på datan gjorde jag med, alltid hittar man nåt skojsigt eller mindre skojsigt....

Nääää, sen har jag inte gjort så mycket mer idag....får göra desstu mer imorron....eller dan efter det....eller efter det....ja, vi får se när jag pallar....

Måste förresten hänga upp tvätten med nu så det ska jag göra.

                             ****luktar gott med nytvättad tvätt****

                                            Kram Kram 331.gif Josefine

Av ♥Josefine♥ - 13 januari 2009 15:13

....kan ju skriva att jag ska till brumbrumskolan på torsdag och plugga och köra.

Sen ska jag hålla ALLT HEMLIGT tills den dagen då jag har mitt KÖRKORT. Så det är inte lönt att fråga om nåt, är bättre på att knipa munnen än syrran, haha!!!!

Vet inte ens om mannen ska få veta när jag ska göra min uppskrivning och uppkörning???? Får nog tänka på det....

Jaja, NU SKA jag slappa i sängen tills Stora killens skolkompis ska hem.

                                         **TRÖTT ÄR JAG**

Presentation

mamma till 3 underbara barn

Omröstning

Hur ofta gråter du????
 Varje dag.
 Varannan dag.
 2 ggr/vecka
 Någon gång i månaden.
 Kanske det händer nångong i halvåret.
 Max 2 ggr/år
 Gråter bara om det hänt nåt just i det tillfället.
 Gråter aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards