Alla inlägg den 7 januari 2009

Av ♥Josefine♥ - 7 januari 2009 15:26

Jag vill att familj/släktingar och vänner ska prata och fråga om Emma, eller hur jag mår eller hur Stefan och barnen mår.

Låtsas inte som om att Emma inte har funnits, för det har hon gjort....men hon föddes inte levande, men dock i fullgångna veckor och så vacker.

Hon var levande för mig, hon sparkade och snurrade rundor i min mage....för mig har hon varit levande....i 9 månader.

Många tycker nog att det är jobbigt att fråga mig eller prata med mig om Emma eftersom döden är ju så sorgligt, och särskillt när det handlar om ett litet barn, en bebis.

Jag tycker också att det är jobbigt att prata om Emma, men för att jag ska klara av denna fruktansvärda sorg så måste/vill jag prata om Emma.

Du behöver kanske bara fråga: Hur mår du idag, Är det tungt, Jobbig dag idag mm. Vill jag sen inte svara, så vill jag inte, men jag ser att du bryr dig om mig.

Det värsta är ju när folk knappt kan titta en i ögonen för han/hon inte vet vad hon ska säga. Säg inget då....ge mig en kram och bryt isen....

Jag kan väl för fan inte börja med: Ja du vet att min dotter är en ängel....

Det är ni som måste börja....var inte rädda för att fråga mig om min lilla Ängel Emma, jag vill berätta, visa henne.

Är stolt över att jag fick föda en så vacker ängel....

                      332.gifÄnglar finns, det vet jag, för jag har hållt

                               den vackraste ängeln i min famn332.gif


Tack Johanna för att du ofta frågar hur jag mår och hur det är330.gif



Av ♥Josefine♥ - 7 januari 2009 14:18

pzi95820712_44082_www-animaatjes-nl.gif

                         Min starka mamma

Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå

Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta
Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig
i sitt hjärta.

Hon bär ett leende, ett leende som hon tror hon döljer
Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer.

Min mamma försöker att hantera döden
för att hålla mig kvar
Men alla som känner henne vet att det är
den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma?
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu
så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper,
eller lättar bördorna hon bär,
Har du möjlighet, gör ett besök
och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger, hur hon än mår
Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.                                              
 
                                 30-1.gif

Av ♥Josefine♥ - 7 januari 2009 14:12

010.jpg

Mitt Hjärta

Min Dotter

Min Ängel

Saknar dig så, älskar dig så

         **Mamma**

Av ♥Josefine♥ - 7 januari 2009 13:47

Vaknade imorse och såg att det hade snöat hela natten, ca 5 cm snö....usch, fast barnen gillar ju det.

Grabbarna är inne i TV-rummet och spelar Wii-Sport, stora killen fyller ju snart 8år och han önskar sig ett spel som heter Rayman Rabbids, kollade vad det var på youtube och det verkade superkul. Man har en platta som man tex ska stå eller sitta på....tränar på balans, häftigt. 247.gif

Sen har har börjat gilla Star Wars Lego med nu så det blir nog något sånt med på födelsedagsbrickan.299.gif

Imorgon börjar skolan och dagis för barnen, usch, ska man behöva gå upp tiiiidigt på morgonen igen....*me like not*.

                 Måste blondera håret snartigen....

Tror att jag ska ta och brygga mig en stark kopp kaffe....N1haveanicedayHL3.gif

                                         Kram Kram331.gifJossan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

mamma till 3 underbara barn

Omröstning

Hur ofta gråter du????
 Varje dag.
 Varannan dag.
 2 ggr/vecka
 Någon gång i månaden.
 Kanske det händer nångong i halvåret.
 Max 2 ggr/år
 Gråter bara om det hänt nåt just i det tillfället.
 Gråter aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards